Juhis viiruste kaitseks

Kõik, mida suhu paned mõjutab Sinu tervist. Oled viirusele vastuvõtlikum, kui koormad oma keha ebavajaliku (ebatervisliku) toiduga, millest kehal pole midagi võtta vaid peab energiat kulutama selle koormusega toimetulemiseks. Mida rohkem saab organism vajalikke toitaineid, seda paremini on keha ette valmistatud viirusega kohtumiseks. Anna oma kehale relvad!

Artikli koostas Triin Terasmaa

VIIS LIHTSAT SAMMU, MIDA SAAD KOHE IMMUUNSÜSTEEMI TOETAMISEKS TEHA:

1. Lae kapp täis köögivilju ja vähemagusaid puuvilju – püüa süüa vähemalt viis portsjonit päevas ja vali erinevat värvi, nn vikerkaare värvivalik, et saada võimalikult lai toitainete kooslus.

2. Üks või kaks küüslaugu küünt päevas - see on looduslik antibakteriaalne ja viirustevastane toiduaine.

3. Söö põletikuvastast puhast terviktoitu nagu köögivili, roheline lehtvili, erinevat värvi juurviljad, erinevat värvi puuviljad ja marjad, kaunviljad, pähklid, seemned, vürtsid ja ürdid, taimsed rasvad, täisteraviljad, piisavalt valku, rasvane kala, maheliha, organliha, mahemuna, joogiks vesi.

4. Maitsetaimed ja vürtsid sisaldavad immuunsust toetavaid toitaineid - näiteks lisage riisile kurkumi, riivi ingver küpsetatud köögiviljadele või tee sellest teed. Tarbi rohelisi lehtvilju igapäevaselt.

5. Väldi suhkrut ja magustatud jooke ning maiustusi - see võib immuunsussüsteemi alla suruda.

IMMUUNSUSE TÕSTMISE DIEET

Immuunsust tugevdav dieet on lihtsalt ülitervislik dieet. Immuunrakke toodetakse infektsiooni ajal kiiresti ja palju, seepärast on vajalik piisav valkude tarbimine. Oluline on ka õigete rasvade söömine. Menüü, milles on palju küllastunud või hüdrogeenitud rasvu, pärsivad immuunsust ja ummistavad süsteemi, samas kui rasvastes kalades, pähklites ja seemnetes olevad olulised rasvad tugevdavad immuunfunktsiooni.

Selleks, et saaksid palju immuunsust turgutavaid toitaineid, sööge:

Marju (maasikad, mustikad, mustsõstrad, vaarikad, arooniad, astelpaju, jõhvikad, pohlad, punased sõstrad, tikrid...)
Köögivilju (kapsas, brokoli, lillkapsas, peet, naeris, porgand, kurk, tomat, nuikapsas, redis, küüslauk, sibul, porrulauk, selleri vars, selleri juur, pastinaak, mädarõigas, kartul, paprika...)
Rohelisi lehtvilju KASUTADA PALJU, MITU PEOTÄIT , ERINEVAID (petresell, till, roheline sibul, murulauk, salat, basiilik, lehtkapsas, lehtpeet, võilille lehed, võilille õied, naat, põdrakanep, jänesekapsas, karulauk...)
Kaunvilju (herned, läätsed, oad, kikerherned)
Puuviljad (õun, pirn, banaan, ploomid, kirsid, arbuus)
Söö seda, mida saad toorelt, auruta ülejäänud osa kergelt. Väldi võimalusel praadimist, kuna see tekitab kahjulikke vabu radikaale, mis suurendavad toksilist koormust.

Suhkur võib immuunsuse aktiivsust pärssida, seega väldi nakkuse ajal igasuguseid toite, kus on suhkrut. Väldi ka rafineeritud teravilja (mis on kiire süsivesik ja sisaldab vähe toitaineid), selle asemel vali täisteratooted (kaer, rukkileib, pruun riis jne).
Eelmine
Kohv
Järgmine
Vahelduv paast - Intermittent Fasting

Kirjuta esimene kommentaar

Email again: