Tervisesportlase toitumine

Meil on hea meel, et viimane tervisesportlase toitumise live pälvis nii suurt huvi. Siinkohal anname lühidalt vastused meile live jooksul lisandunud küsimustele.

Küsimustele vastasid Mari-Liis Väli ja Kendra Vaino

1. Kui palju peaks nädalas trenni tegema ja palju jätma puhkuseks?Tervist toetav aktiivne liikumine algab alates 3 keskmise intensiivsusega treeningust nädalas millele tuleb lisaks kasuks aktiivne eluviis trennivälisel ajal. Jõutreeningu puhul tuleks jätta 1 puhkepäev trennide vahel taastumiseks. 

2. Millised on parimad valguallikad?
Kuigi muna on parim täisväärtusliku valgu allikas, sisaldades kõiki vajalikke asendamatuid aminohappeid, on oluline mitmekesisus ka valgu tarbimisel. Tuleks hoida menüüs ka taimsed valguallikad (kaunviljad, teravili jm).

3. Kas taimetoitlus võib segada sportlike saavutusi?
Seda sai käsitletud live ajal ka, tasub järgi kuulata. Üldiselt taimetoitlus sportlike saavutuste juures piire ei sea, kui osatakse katta organismi tasakaalus energiavajadus ning mitmekülgse toiduga asendamatud aminohapped. Siin mängib olulist rolli ka, mis liiki taimetoitulusega on tegemist (kas laktovegetaarlane, ovovegetaarlane vm). Kui on tunne, et iseseisvalt on keeruline oma menüü sättida tulemustele suunatult, siis võib alati abi paluda toitumisterapeudi käest. 

4.  Mis on parim kardiotreening rasvapõletuseks?

“Rasvapõletuseks” sobib iga kardiotreening, mis on meelepärane ja kus pulss jääb aeroobsesse töötsooni. Kui pulsikella ei ole, siis see on treening, mille käigus suudad vajadusel kaaslasega ka rääkida ning hoida nimetatud tempot pikemat aega. 

5. Kas makaronid, kartul ja sarnased toiduained pigem jätta välja kaalulangetuseks?

Kaalulangetaja menüüst tuleks välja jätta kõik rafineeritud (valgest) jahust tooted. Oluline on ka siin muud aspektid mitte ainult nende toodete väljajätmine. Silmas peab pidama ka üldist tasakaalu, mõju veresuhkrule jms.

6.Kui palju peaks nooruk päevas valke, süsivesikuid ja rasvu tarbima?

Noorukite ja teismeliste toitumine ei erine makrotoitainete osas täiskasvanute määrast. Oluline on pigem toidu täisväärtuslikkus, et tagada kasvamiseks kõik vajalikud vitamiinid ja mineraalained. Valgu osa võib jääda pigem ülempiiri kui alampiiri lähedale.

7.Kui palju magusat on okei päevas tarbida?
Oluline on ka suhkru tarbimise piiramine- tervislik on kuni 25g (lisatud)suhkrut päevas.

8.Kui palju vett tuleks päevas tarbida ning mis on see ülemine piir?Keskmiselt 30g/kg kohta. Oluline on, et ei tekiks vedelikupuudust kuid ei ole mõtet ka suruda endale vett sisse, tarbida vajaduse järgi. Täiskasvanud inimesel tekib üldiselt janu ning ta joob vett automaatselt.

Täpsemate küsimuste puhul on oluline läheneda individuaalselt ning tulla meie juurde nõustamisele.


Eelmine
Paastumine_FB Live 14.05
Järgmine
Miks süüa pähkleid ja seemneid?

Kirjuta esimene kommentaar

Email again: